...Repertoár
Po večerce
(text: Jana Klapetková a doboví autoři hudby, režie: Kateřina Glogrová)
pozvánka - program
V dubnu 2014 jsme uvedli novou inscenaci, jejíž autorkou je opět Jana Klapetková
(minule se to osvědčilo, tak jsme jí dali ještě další šanci). Režii jsme tentokrát svěřili v podstatě profesionálovi - Kateřině Glogrové, které po absolvování režie na DAMU ví, co se
v divadlech sluší a patří a našla dostatek odvahy a trpělivosti aplikovat tyto postupy i na nás - amatéry. Z děje hry samotné nebudeme moc prozrazovat,
snad jen to, že se jako diváci ocitnete na vrtkavé hranici mezi snem a skutečností, užijete si famózní atmosféru šantánu,
ale i drsný vojenský dril. Nebudou chybět dobové písničky, živá kapela, zpěv, tanec a samozřejmě i něco pro zasmání,
neboť bez humoru to divadlo HLAD prostě neumí.
Premiéra se uskutečnila 11. dubna 2014.
Devatenáctset
(Jana Klapetková a doboví autoři hudby)
pozvánka - program
I když se to zdá možná neuvěřitelné, jediný večer nám bude stačit k tomu, abychom společně prošli celé 20. století.
Tato hudební komedie vás prvně zavede na jeho samý začátek, do doby, kdy do všech oblastí pronikla móda secese, dámy nosí dlouhé sukně a dlouhé vlasy
a Češi jsou už dlouho sužování Rakouskem-Uherskem. Dlouho se však v této době nezdržíme a přejdeme záhy do let třicátých, kdy se vše houpalo v jazzových
rytmech až do doby, kde naši drahou republiku ukončili síly mocnější. Ve druhé polovině se pak zastavíme v letech šedesátých a skončíme v letech
osmdesátých, kdy většina z nás, kteří se na představení podílíme, přišla na svět. Z dob, kterými společně projdeme, si tedy nemůžeme pamatovat zhola
nic, proto budeme rádi, když se přijdete nejen podívat a poslechnou si písničky, které se už dávno v rádiích nehrají, ale zároveň nám i zhodnotit,
jak moc se nám to 20. století podařilo vystihnout.
Představení získalo několik ocenění. Více informací zde!
Parybovka aneb Ryba, jak ho neznáme
(Jakub Jan Ryba: Česká mše vánoční, hrané scény: Jana Klapetková, Lucka Pospíšilová)
pozvánka - herecké obsazení - program - "Večerní Betlém"
Od Jiřího Suchého jsme přesunuli naši pozornost na jiného českého velikána, jímž je Jakub Jan Ryba.
Jeho nejznámější dílo „Českou mši vánoční“ jsme pro vás připravili v divadelním podání. Doplnili jsme ji hranými scénami, ale i přesto
jsme zachovali původní hudbu, která má bezpochyby vlastní kouzlo a půvab. Celé pojetí stojí na hranici (ne)tradičních českých Vánoc.
Budeme velmi potěšeni, když si ve vánočním shonu najdete chvilku a přijdete se zasmát a podívat se na to, jak jsme si tento hudební
kousek, který patří spíše do kostela, upravili pro divadelní jeviště a přetvořili k obrazu divadla HLAD.
Kytice
(Jiří Suchý, K. J. Erben, Ferdinand Havlík)
pozvánka - herecké obsazení
Tento muzikál byl poprvé uveden v roce 1972 v divadle Semafor. Jiří Suchý „po semaforsku“ předělal
pět balad ze známé Kytice K. J. Erbena (Svatební košile, Zlatý kolovrat, Vodník, Polednice, Štědrý den) a doplnil je ještě jednou baladou
vlastní (Bludička), která se však charakteru samotného Erbena věrně přiblížila.
Divadlo HLAD již před několika lety uvedlo muzikál Kytice, který se již tehdy setkal s velkým diváckým ohlasem.
Vaše neutichající chvály, místy dokonce i prosby, nás dovedly až k tomu, že jsme připravili obnovenou verzi (ovšem bez balady Štědrý den, jelikož
ta nám do jarní premiéry jaksi nezapadala). A proto doufáme, že vám starou osvědčenou hrou, avšak s novými herci, v nových kulisách a kostýmech
a s novým nasazením, zpřístupníme dílo dnes již dvou českých klasiků Karla Jaromíra Erbena a Jiřího Suchého.
Čarodějky
(Jiří Suchý, Ferdinand Havlík, Lucka Pospíšilová)
pozvánka - herecké obsazení - program
Opět Jiří Suchý a Ferdinand Havlík, opět muzikál, opět ze sedmdesátých let a opět trochu tajemna. To všechno mají Čarodějky společného s Kyticí,
ale i přesto doufáme, že budou pro diváky něčím novým a překvapivým. V divadle Semafor byl tento horor – muzikál uveden v roce 1971 jako první
samostatné dílo F. Havlíka, který po tragickém odchodu Jiřího Šlitra zaplnil onu černou díru, které se tak náhle v Semaforu objevila. My jsme měli
také jednu černou díru, a to neexistující záznam celé hry a hlavně písniček, takže některé melodie musela napsat již výše zmíněná Lucka Pospíšilová.
Do hry Čarodějky bylo původně vloženo taky intermezzo, a to přepracovaná Erbenova Svatební košile jako ukázka prvního českého hororu, která se pak
stala základem pro Kytici, jenž byla v Semaforu uvedena právě po Čarodějkách. Čarodějky v našem podání měly několik úspěšných repríz.