...Repertoár
Po večerce
(text: Jana Klapetková a doboví autoři hudby, režie: Kateřina Glogrová)


      pozvánka - program

       V dubnu 2014 jsme uvedli novou inscenaci, jejíž autorkou je opět Jana Klapetková (minule se to osvědčilo, tak jsme jí dali ještě další šanci). Režii jsme tentokrát svěřili v podstatě profesionálovi - Kateřině Glogrové, které po absolvování režie na DAMU ví, co se v divadlech sluší a patří a našla dostatek odvahy a trpělivosti aplikovat tyto postupy i na nás - amatéry. Z děje hry samotné nebudeme moc prozrazovat, snad jen to, že se jako diváci ocitnete na vrtkavé hranici mezi snem a skutečností, užijete si famózní atmosféru šantánu, ale i drsný vojenský dril. Nebudou chybět dobové písničky, živá kapela, zpěv, tanec a samozřejmě i něco pro zasmání, neboť bez humoru to divadlo HLAD prostě neumí.
Premiéra se uskutečnila 11. dubna 2014.


Devatenáctset
(Jana Klapetková a doboví autoři hudby)


      pozvánka - program

       I když se to zdá možná neuvěřitelné, jediný večer nám bude stačit k tomu, abychom společně prošli celé 20. století. Tato hudební komedie vás prvně zavede na jeho samý začátek, do doby, kdy do všech oblastí pronikla móda secese, dámy nosí dlouhé sukně a dlouhé vlasy a Češi jsou už dlouho sužování Rakouskem-Uherskem. Dlouho se však v této době nezdržíme a přejdeme záhy do let třicátých, kdy se vše houpalo v jazzových rytmech až do doby, kde naši drahou republiku ukončili síly mocnější. Ve druhé polovině se pak zastavíme v letech šedesátých a skončíme v letech osmdesátých, kdy většina z nás, kteří se na představení podílíme, přišla na svět. Z dob, kterými společně projdeme, si tedy nemůžeme pamatovat zhola nic, proto budeme rádi, když se přijdete nejen podívat a poslechnou si písničky, které se už dávno v rádiích nehrají, ale zároveň nám i zhodnotit, jak moc se nám to 20. století podařilo vystihnout.

Představení získalo několik ocenění. Více informací zde!


Parybovka aneb Ryba, jak ho neznáme
(Jakub Jan Ryba: Česká mše vánoční, hrané scény: Jana Klapetková, Lucka Pospíšilová)


      pozvánka - herecké obsazení - program - "Večerní Betlém"

       Od Jiřího Suchého jsme přesunuli naši pozornost na jiného českého velikána, jímž je Jakub Jan Ryba. Jeho nejznámější dílo „Českou mši vánoční“ jsme pro vás připravili v divadelním podání. Doplnili jsme ji hranými scénami, ale i přesto jsme zachovali původní hudbu, která má bezpochyby vlastní kouzlo a půvab. Celé pojetí stojí na hranici (ne)tradičních českých Vánoc. Budeme velmi potěšeni, když si ve vánočním shonu najdete chvilku a přijdete se zasmát a podívat se na to, jak jsme si tento hudební kousek, který patří spíše do kostela, upravili pro divadelní jeviště a přetvořili k obrazu divadla HLAD.


Kytice
(Jiří Suchý, K. J. Erben, Ferdinand Havlík)


      pozvánka - herecké obsazení

       Tento muzikál byl poprvé uveden v roce 1972 v divadle Semafor. Jiří Suchý „po semaforsku“ předělal pět balad ze známé Kytice K. J. Erbena (Svatební košile, Zlatý kolovrat, Vodník, Polednice, Štědrý den) a doplnil je ještě jednou baladou vlastní (Bludička), která se však charakteru samotného Erbena věrně přiblížila.
       Divadlo HLAD již před několika lety uvedlo muzikál Kytice, který se již tehdy setkal s velkým diváckým ohlasem. Vaše neutichající chvály, místy dokonce i prosby, nás dovedly až k tomu, že jsme připravili obnovenou verzi (ovšem bez balady Štědrý den, jelikož ta nám do jarní premiéry jaksi nezapadala). A proto doufáme, že vám starou osvědčenou hrou, avšak s novými herci, v nových kulisách a kostýmech a s novým nasazením, zpřístupníme dílo dnes již dvou českých klasiků Karla Jaromíra Erbena a Jiřího Suchého.

Čarodějky
(Jiří Suchý, Ferdinand Havlík, Lucka Pospíšilová)


      pozvánka - herecké obsazení - program

       Opět Jiří Suchý a Ferdinand Havlík, opět muzikál, opět ze sedmdesátých let a opět trochu tajemna. To všechno mají Čarodějky společného s Kyticí, ale i přesto doufáme, že budou pro diváky něčím novým a překvapivým. V divadle Semafor byl tento horor – muzikál uveden v roce 1971 jako první samostatné dílo F. Havlíka, který po tragickém odchodu Jiřího Šlitra zaplnil onu černou díru, které se tak náhle v Semaforu objevila. My jsme měli také jednu černou díru, a to neexistující záznam celé hry a hlavně písniček, takže některé melodie musela napsat již výše zmíněná Lucka Pospíšilová.
       Do hry Čarodějky bylo původně vloženo taky intermezzo, a to přepracovaná Erbenova Svatební košile jako ukázka prvního českého hororu, která se pak stala základem pro Kytici, jenž byla v Semaforu uvedena právě po Čarodějkách. Čarodějky v našem podání měly několik úspěšných repríz.